KlumpaDumpa

Ständigt på väg

Publicerad 2008-04-15 18:41:53 i Dikter,

Jag ser henne så tydligt
jag ser henne så klart
på vägen mellan himmel och helvete
en väg av krossat glas

Barfota skrider hon fram så tyst i natten
blodiga fötter
trasiga ben

Hon fortsätter vandra
ständigt på väg
genom natten

Plågorna
genomsyrar hennes ande
ligger som en dimma
runt hennes spöklika gestalt

Alltid så tyst
i natten
men ändå så vacker
så skör

Skör som rosen
taggig som få
rosen
lika vacker
rosen....

Hon gråter
gråter tårar av blod
stillsamt letar de sig ned
över de runda kinderna
spruckna läpparna
den lilla hakan

Hon är ledsen
uppgiven
förkrossad

Men ändå så modig
i natten
hoppfull
envis

Envis
har hon alltid varit
kommer så förbli
vad som än händer
vart hon sig än i världen vänder

Ty jag vet
den lilla flickan är Jag

         Ständigt på väg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vilda Matilda

Är som Sola i Karlstad och sprider mitt ljus i de mörkaste små vrår. Bor och lever med min fina Micke, Lilla M och de sex små kittensarna Noppemann, Chilla Schoo, Woldemort, Katitzi, Ozzy och Bobby. Vi har även världens finaste hästar Lady Caliza och Fidel Baldomero och har de tre underbaraste bonushästarna Flisan, Camilio och Tammi på gården :) Livet är för övrigt underbart, bland tomtar och troll i mitt alldeles egna Knävland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela