KlumpaDumpa

Löpande hund samt en segproppig Tilda

Publicerad 2008-12-11 06:20:09 i Allmänt,

Jag känner mig seg idag.  Inte riktigt här. Det är en bra dag- det känner jag.  Men seg.
Måhända att det kommer sig av gårdagen, mitt arbete igår var ju så struligt som det bara kan bli. Nästan.
Det är just för tillfället aningen kaotiskt på mitt jobb- jag klagar dock inte- konstaterar bara fakta.
Mitt jobb är roligt och givande- men för tillfället är det så att man känner sig sådär otillräcklig och känslan av att saker glöms bort är ständigt påträngande och tar energi. Man är ju alltid noga och ansvarstagande och kanske är det just det som gör att man just nu känner sig så smått knäckt.
Men jag klagar som sagt inte. Hoppas bara att saker och ting inom kort löser upp sig så det blir bra för alla.

Ronja, vår lilla Gammeltant har börjat löpa. Hon finner inte detta särskilt trevligt och skäms över det faktum att det blir små droppar här och där. Tur att man är en liten städtant som yr omkring med skurmoppen mest hela tiden.
Igår passade vi även lilla Nova, som till skillnad från Ronja mer eller mindre befinner sig mer ovanför marken än på den.

Njaaa... Nu ska jag nog sätta mig och pyssla lite med huspapper och mina egna små dokument.
Allt är en röra- från räntepapper till pensionskoder.


Ack Värmeland du sköna

Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2008-12-11 08:12:24

ha, ha Ja, det håller jag med dig om... Snart växer det ut vingar på henne också! =) Kram, kram

Postat av: Marie

Publicerad 2008-12-12 07:17:55

Morrn morrn

Jobbigt med löpande vovvsing.

Hoppas det löser sig snabbt på jobbet, rörighet kan knäcka även den bäste till slut.

Ha en toppendag

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vilda Matilda

Är som Sola i Karlstad och sprider mitt ljus i de mörkaste små vrår. Bor och lever med min fina Micke, Lilla M och de sex små kittensarna Noppemann, Chilla Schoo, Woldemort, Katitzi, Ozzy och Bobby. Vi har även världens finaste hästar Lady Caliza och Fidel Baldomero och har de tre underbaraste bonushästarna Flisan, Camilio och Tammi på gården :) Livet är för övrigt underbart, bland tomtar och troll i mitt alldeles egna Knävland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela