KlumpaDumpa

Snöyra och spånkris

Publicerad 2008-12-12 07:45:56 i Allmänt,

Idag slog man upp russinen 05.55- Sovmorgon med andra ord. Dessvärre fann jag det inte särskilt trevligt att jag igår hade somnat så sött med kläderna på, kändes med andra ord lite som efter en blöt kväll på krogen.

Här ute i vår lilla by snöar det rätt mycket nu, så efter en stärkande kopp kaffe begav jag mig ut och skottade i ungefär sisådär 40 minuter tills armarna förvandlades till makaronimassa. Då gick jag in och tände mig en sprakande och värmande brasa istället. Betydligt mysigare.

I Sundsvall råder för tillfället spånbals kris, så idag måste jag och min älskling fara till Granngården och köpa några balar söderifrån- om det inom kort skulle komma pållar.
Idag kommer det ut en tjej och kollar stallet så det är bara att hålla tummarna, annars blir det snart till att skaffa egna små liv. Micke och jag funderar ju på att skaffa oss en lättare Shirehäst till sommaren/hösten. Men det är ju inte så bara.

Nu blir det till att besöka duschen och hoppas att man kommer ut som en ny människa.



Pepparkaksdeg och nejlikor

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vilda Matilda

Är som Sola i Karlstad och sprider mitt ljus i de mörkaste små vrår. Bor och lever med min fina Micke, Lilla M och de sex små kittensarna Noppemann, Chilla Schoo, Woldemort, Katitzi, Ozzy och Bobby. Vi har även världens finaste hästar Lady Caliza och Fidel Baldomero och har de tre underbaraste bonushästarna Flisan, Camilio och Tammi på gården :) Livet är för övrigt underbart, bland tomtar och troll i mitt alldeles egna Knävland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela