KlumpaDumpa

Märkliga Månedag

Publicerad 2008-06-09 12:00:07 i Allmänt,

Nu är det måndag, första dagen på denna vecka, första dagen på resten av mitt liv.
Här sitter man och degar med en liten Nova sovandes vid fötterna och jag försöker mota bort den ångest som gror och gryr i magen. Alkohol är verkligen inte bra.
Alkohol förtär och förgör, jag kan i varje fall inte dricka Whisky... det är nu sannerligen konstaterat. Det är bra nu.

Lördagens stalltävlingar gick utöver förväntan då lille Ivar och jag lyckades att komma trea i dressyren, han var då så utomordentligt duktig den lille mannen! I hoppningen gick det också ganska bra frånsett att Ivar inte gillade det graciösa klumpiga blåa partytältet vid ett av hindrena så då tyckte han att man kunde springa förbi det hindret....
Men det bör nu tilläggas att Ivar då absolut var den blankaste av alla hästarna på tävlingsbanan, Matte 1 och lillmatte 2 var ju först på plats 08.00 och badade och putsade på lille mannen. Han var tjusig som få och tyvärr glömde jag kameran hemma.

Stallfesten var trevlig med massa grillat, potatisgratäng samt massa sallad.
Bålen var god men antagligen inte särskilt nyttig (även om jordgubbar är en fröjd).
Efter några skojsiga timmar var jag alldeles snurrig i bollen och rullade därför hem istället för till krogen.
Det blev en flopp och min man lekte plopp med Olle nonstop.


Surr  surr

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vilda Matilda

Är som Sola i Karlstad och sprider mitt ljus i de mörkaste små vrår. Bor och lever med min fina Micke, Lilla M och de sex små kittensarna Noppemann, Chilla Schoo, Woldemort, Katitzi, Ozzy och Bobby. Vi har även världens finaste hästar Lady Caliza och Fidel Baldomero och har de tre underbaraste bonushästarna Flisan, Camilio och Tammi på gården :) Livet är för övrigt underbart, bland tomtar och troll i mitt alldeles egna Knävland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela