KlumpaDumpa

Alkoholister är Vi Allihopa

Publicerad 2008-05-19 06:55:08 i Allmänt,

Ja, vi som jobbar inom hemtjänsten alltså.
Igår kväll sade en vårdtgare ett par mycket kloka och tänkvärda ord; - Ni är alkoholister allihop, när ni går härifrån suger ni på fingrarna för att ni ska få er lite av det goda.
Det denna man syftade på var ju såklart handspriten.
Vi spritar och spritar dagarna i ände- hur skulle det sluta om vi började smutta på flaskorna?
Hahaaaaa helt tokigt.
Men sedan insåg jag ju- jag hade förtärt alkohol bara en timme tidigare.
Lyckades nämligen bli ilurad en chokladkula- vilken visade sig innehålla lite rom.
Hej och hå så kan det gå.

Nu är det enda som gäller i detta bygget att bli genetik expert- Jajjemänn!


*A rintintinting a rintintinting*

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vilda Matilda

Är som Sola i Karlstad och sprider mitt ljus i de mörkaste små vrår. Bor och lever med min fina Micke, Lilla M och de sex små kittensarna Noppemann, Chilla Schoo, Woldemort, Katitzi, Ozzy och Bobby. Vi har även världens finaste hästar Lady Caliza och Fidel Baldomero och har de tre underbaraste bonushästarna Flisan, Camilio och Tammi på gården :) Livet är för övrigt underbart, bland tomtar och troll i mitt alldeles egna Knävland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela