KlumpaDumpa

Early morning rise and shine

Publicerad 2008-05-21 07:27:17 i Allmänt,

Sovmorgon idag- sov ju till 06.00...
Vilket med andra ord inte är så mycket till sovmorgon, men ändå.
Vaknade så fint av att jag i det undermedvetna hörde Mickes klampande fotsteg i trappuppgången och när jag väl
slog upp ögonen kom han in i lägenheten.

Angående det här med sovvanor är det en ständigt återkommande diskussion mig och Micke emellan.
För vad är egentligen normalt, eller ja.. mest normalt?
Stiga upp 04.30-05.00 och somna runt 21.00-22.00 eller Stiga upp 14.00-15.00 och gå och lägga sig 06.00-07.00?
Jag står fast vid min åsikt och håller iallafall stenhårt på alternativ ett!

Det känns lite underligt för tillfället.
Den där obehagliga tomheten som uppkommer då man för tillfället är klar med en termins studier har så smått börjat att tränga sig på. Egentligen är det ju helt underbart, men vanemänniska som man är blir det mycket annorlunda.
Dessvärre har jag ju faktiskt en inlämningsuppgift kvar i naturkunskapen som jag ska sitta med idag och eventuellt en uppgift i biologin som jag ska göra på fredag.
Men sen är jag klar.
Klar.
Bara att hålla tummarna för att man kommer in på lärarprogrammet med andra ord.

Mos och potät

Kommentarer

Postat av: syrran

Publicerad 2008-05-21 11:19:31

Men ni är ju två extremfall. Vad sägs om att lägga sig runt elva-halv tolv och stiga upp ungefär vid nio eller tiotiden. Det röstar jag för!
kram syster yster

Postat av: Lilla gull

Publicerad 2008-05-22 21:20:47

Nu har jag äntligen läst din blogg! Nu ska jag rycka mig i kragen och skriva min egna så vi kan uppdatera varandras liv lite :D
Kram och kläm

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vilda Matilda

Är som Sola i Karlstad och sprider mitt ljus i de mörkaste små vrår. Bor och lever med min fina Micke, Lilla M och de sex små kittensarna Noppemann, Chilla Schoo, Woldemort, Katitzi, Ozzy och Bobby. Vi har även världens finaste hästar Lady Caliza och Fidel Baldomero och har de tre underbaraste bonushästarna Flisan, Camilio och Tammi på gården :) Livet är för övrigt underbart, bland tomtar och troll i mitt alldeles egna Knävland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela