KlumpaDumpa

Långa grisar

Publicerad 2008-05-13 18:17:43 i Allmänt,

Har varit en mycket lovande dag idag och än är den ju faktiskt inte slut...

Bara måste börja med att citera en del ur min och moderns telefonsamtal tidigare idag:
Mor: - Jag pratade med Roger idag och vet du vad han ska göra?
Tildan: - Nee-ej.
Mor: - Ja du vet han ska ut och se på sånna där låånga grisar.
Tildan: - Mmmmhmmm.
Mor: - Ja, sånna långa grisar som blir 2-3 meter långa och bor i naturen.
Tildan: (fnissande) - Alltså mamma vad sa du?!?
Mor: - Men han ska se låånga griser. Vad heter dom?
Tildan: - Menar du vildsvin?
Mor: - Ja! Vildsvin! Och han frågade om jag ville med. Så nu ska jag med och jaga låånga griser. Det ska bli så roligt!
Tildan: - Långa grisar? Okej... Jo men det blir ju kul. Du är för helskön du mammi!
Mor: - Jaa, jag vet! ( hjärtligt skratt)


Som ni märker överlevde jag min presentation och höjdpunkten var sannerligen den återuppståndna Greta.
Att jag var så fruktansvärt nervös att benen var spaghetti och handen skakade så att Lillpullan höll på att flyga iväg var en annan femma. Det gick väl!

Har även fått tillbaka min uppsats från Geografin, så kontentan av denna dag är att man nu skrapat ihop två MVG:n till i slutbetyg. Härligt härligt :)

Efter skolan cyklade jag ut till Lille Ivar och idag blev jag riktigt imoponerad eftersom han gick jättefint i paddocken.
Visserligen tog vi det lugnt, men det är ju det som är tanken just nu- var sak måste få ta sin tid!
Har idag påbörjat ett nytt projekt med hans vilda man som står åt alla håll och kanter, då han är så snyggis när allt hamnar på ena sidan :) Detta är dock visserligen nästintill omöjligt eftersom det far tillbaka.


Nu ska jag krama på älsklingen

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2008-05-14 08:00:33

*s* Sitter här och försöker föreställa mig långa grisar =/ hahaha ja dom ser rätt kuliga ut i skallen sådär.
Hoppas du får en toppendag idag kramiz

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vilda Matilda

Är som Sola i Karlstad och sprider mitt ljus i de mörkaste små vrår. Bor och lever med min fina Micke, Lilla M och de sex små kittensarna Noppemann, Chilla Schoo, Woldemort, Katitzi, Ozzy och Bobby. Vi har även världens finaste hästar Lady Caliza och Fidel Baldomero och har de tre underbaraste bonushästarna Flisan, Camilio och Tammi på gården :) Livet är för övrigt underbart, bland tomtar och troll i mitt alldeles egna Knävland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela