KlumpaDumpa

Min nya Cykel

Publicerad 2008-05-05 08:38:25 i Allmänt,

Lalalaaaaaaa!
Igår efter jobbet kom min underbara älskling och plockade upp mig för att fara ut till Birsta och införskaffa mig den efterlängtade cykeln. Gubben var något stressad och Tildan fällde ut sina små klor- tack och lov att man kunde andas...

Nåväl, efter mycket möda och stort besvär lyckades Micke sätta ihop cykeln- Bruksanvisningen var under all kritik och det verkade fattas lite delar här och där :)
Den något tryckta och tjurmulna stämmningen i vårt hem lättades dock upp betydligt av att lilla Noppeman hängandes i stänkskyddet på cykeln klättrade upp och satte sig på pakethållaren.
Tror att jag får köpa honom en liten hjälm så han kan följa med mig ut på cykeltur, jag har ju nämligen en lagomt stor cykelkorg- Perfekt!!!

Ack nej, ack nej- det går ju ej... Tänk om han skulle hoppa ur och jag skulle köra över honom? Nej, det är nog bäst han håller sig på backen :)

image42
                             Glad liten Noppemann


Solsken och brända mandlar

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vilda Matilda

Är som Sola i Karlstad och sprider mitt ljus i de mörkaste små vrår. Bor och lever med min fina Micke, Lilla M och de sex små kittensarna Noppemann, Chilla Schoo, Woldemort, Katitzi, Ozzy och Bobby. Vi har även världens finaste hästar Lady Caliza och Fidel Baldomero och har de tre underbaraste bonushästarna Flisan, Camilio och Tammi på gården :) Livet är för övrigt underbart, bland tomtar och troll i mitt alldeles egna Knävland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela