KlumpaDumpa

Rulltrappskalabalik a la fader Allan

Publicerad 2008-05-02 19:52:23 i Allmänt,

I dag var jag på staden med min kära fader Allan och hans dam Birgitta.
I lugn och sakta mak vandrade vi från affär till affär och kikade på allt möjligt.
Sedan skulle vi åka rulltrappa- vilket visade sig vara en mycket elak en.
Det var en riktig trap- en fälla!!!
Jag for först, sedan kom fader Allan hållandes Birgitta under armen. Och sedan kom fader Allans förtvivlade panikslagna tillrop: - Neej! Neej! Nej Birgitta, här kan du inte åka!
Pappa halvlåg i rulltrappan. Birgitta vinglade på kanten och höll på att bli påkörd bakifrån av en barnvagnsmarodör och jag tuffade nedåt.
Nåväl, allt gick trots allt bra. Birgitta klarade sig och stod kvar där uppe, pappa menade att det var den snabbaste rulltrappa han åkt och sedan blev det hissen.
Hissen skötte sig fint och den fick i varje fall godkänt :)
Tur att de hade såpass underbart goda Napoleonbakelser på Charm att vi helt glömde bort den traumatiska upplevelsen!

Nu har jag, Micke och pappa käkat pizza med bärna och alla är nöjda och belåtna- alla utom Noppismann som förtvivlat har bosatt sig i skafferiet i väntan på Bilanx.

Erytrocyter och bilirubin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vilda Matilda

Är som Sola i Karlstad och sprider mitt ljus i de mörkaste små vrår. Bor och lever med min fina Micke, Lilla M och de sex små kittensarna Noppemann, Chilla Schoo, Woldemort, Katitzi, Ozzy och Bobby. Vi har även världens finaste hästar Lady Caliza och Fidel Baldomero och har de tre underbaraste bonushästarna Flisan, Camilio och Tammi på gården :) Livet är för övrigt underbart, bland tomtar och troll i mitt alldeles egna Knävland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela