KlumpaDumpa

Halsböld

Publicerad 2009-04-01 10:17:15 i Allmänt,

Natten mot igår vaknade jag upp med en mycket märklig molande värk nere i halsen. Gick upp och tog en Ipren och kröp så sedan till sängs igen. Dessvärre var ju inte ofoget borta när jag vaknade på morgonen och till min fasa upptäckte jag att jag inte kunde gapa...
Äsch, tänkte jag, det går ju över.
Men efter att ha jobbat eftermiddag inser jag att det bara blir värre och värre, värken är konstant och riktigt elak.
Ringer Sjukvårdsrådgivningen för att få tips och råd, där telefonsiten hänvisar mig till en tandläkare. Hallå?!?! Hör du inte vad jag säger eller, kan ju inte öppna munnen! Blev förbannad och höll på att slänga på luren, därefter ville jag bara veta vilken vårdcentral jag tillhörde och sedan sprang jag in till jobbets sköterka Gunilla.
Halsböld menade hon med ens eftersom jag inte kunde gapa (alla som känner mig vet hur stort jag kan grimasera).
Tyckte jag skulle åka in till centrum med ens, men då jag är så snål ansåg jag att jag kunde härda ut till idag eftersom man annars får betala dubbelt.
Nåväl...
Idag är det ju inte direkt bättre- ansiktet ser ut att sitta ihop med min axel på höger sidan (nästan hahaha) och jag sluddrar mer än igår. Ont ont ont!

Har fått en tid hos farbror doktor klockan 11.00, så nu är jag nervös.
Ja.


Glass och Alvedon

Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2009-04-01 13:27:53

Men vännen...

Vad händer?

Kan du inte ringa så att jag får veta hur du mår?

Puss och kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vilda Matilda

Är som Sola i Karlstad och sprider mitt ljus i de mörkaste små vrår. Bor och lever med min fina Micke, Lilla M och de sex små kittensarna Noppemann, Chilla Schoo, Woldemort, Katitzi, Ozzy och Bobby. Vi har även världens finaste hästar Lady Caliza och Fidel Baldomero och har de tre underbaraste bonushästarna Flisan, Camilio och Tammi på gården :) Livet är för övrigt underbart, bland tomtar och troll i mitt alldeles egna Knävland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela