KlumpaDumpa

Kratta kratta liten hage

Publicerad 2009-04-29 20:43:27 i Allmänt,

Likt rubriken antyder bestod gårdagen av att kratta lill hagen mest hela dagen lång.

Men ni må tro att jag faktiskt krattat flera timmar vareviga dag senaste veckan trots en krokig rygg och märklig svanskota (gjorde ju en fin vurpa i trappen förra helgen). Är så less på löv, ensilage och hästskit att jag nästa år baske mig ska anställa något av trollen uppe i skogen. Anser att de gott kan hjälpa till när de gör på det viset att de bajsar mitt på vår pilgrimsled!
Grannen berättade förresten att Alfred Lindahl forslade bort stenarna från vikingaborgen "Jarlaborg" när jag frågade vad det var för något, så kanske är det därifrån alla våra stora stenar kommer?
Det ska det forskas vidare om när hösten kommer.

För övrigt kan rapporteras att Calizas ink opererades bort för en vecka sedan, men såklart har lilla tanten kliat upp stygnen och får nu antibiotika... Men om allt går som det ska kommer hon om en vecka!
Vi längtar så efter henne här hemma!

Nu har vi grillat och ätit oss fröjdefullt mätta.


Bärnna och smuldeg

Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2009-04-29 21:53:16

Tack för en underbar middag!

Kram Caroline och Nova

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vilda Matilda

Är som Sola i Karlstad och sprider mitt ljus i de mörkaste små vrår. Bor och lever med min fina Micke, Lilla M och de sex små kittensarna Noppemann, Chilla Schoo, Woldemort, Katitzi, Ozzy och Bobby. Vi har även världens finaste hästar Lady Caliza och Fidel Baldomero och har de tre underbaraste bonushästarna Flisan, Camilio och Tammi på gården :) Livet är för övrigt underbart, bland tomtar och troll i mitt alldeles egna Knävland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela