KlumpaDumpa

The Fast and The Furious

Publicerad 2009-04-08 08:38:16 i Allmänt,

I lördags fick vi ett nytt tillskott på gården. Men hur väl den lilla doftdekalen inne i bilen stämmer med dess kapacitet är en annan femma...
Fast? - Njaeeej, har varit avställd i 11 år.
Furious? - Absolut!

Hur kommer sig nu detta då?
I förra veckan ringde Richard till Micke och tipsade om en annons på blocket, BMW 633 till ett bra pris uppe i Ö-vik.
Gubben min vart så till sig att han brände de små strömmingarna i pannan (till katternas fröjd) och ringde upp annonsören med ens.
I lördags begav sig så grabbarna grus av för att hämta hem "åbäket", allt gick bra tills de skulle upp för vår underbara lilla backe, där tog det stopp eftersom de körde fast i diket.

Efter mycket om och men, stånkade och stönande, puttande och dragande, flåsande och blåsande- står nu så äntligen bilen uppe på gården.

Hit men inte längre...

The Furious


Något frustrerad men optimistisk Mickey



Själv roade jag, Helen och Vincent oss med att gå på Birsta tillsammans med alla andra tusentals mäniskor som hade samma genialiska idé. Själv passade jag på att fynda lite förnödenheter på Hööks och Helen hittade ett urgulligt litet Bamse-kit till lilla grodan. På kvällen efter en mycket händelserik dag gick vi alla ut och åt på Tandoori. Mycket gott gott!


Goa lilla Vincent


Baby på vift








Häärååå

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vilda Matilda

Är som Sola i Karlstad och sprider mitt ljus i de mörkaste små vrår. Bor och lever med min fina Micke, Lilla M och de sex små kittensarna Noppemann, Chilla Schoo, Woldemort, Katitzi, Ozzy och Bobby. Vi har även världens finaste hästar Lady Caliza och Fidel Baldomero och har de tre underbaraste bonushästarna Flisan, Camilio och Tammi på gården :) Livet är för övrigt underbart, bland tomtar och troll i mitt alldeles egna Knävland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela