KlumpaDumpa

Våren som kom och gick

Publicerad 2009-04-16 09:04:11 i Allmänt,

Hejsan hoppsan gott folk!
Kanske kan det vara på sin plats med en liten uppdatering och att göra detta genom en herrans massa bilder hahaa...
Likt rubriken antyder så kom verkligen våren hit under påskhelgen, men vad mina ögon skådade då jag kikade ut genom fönstret imorse hör ju inte direkt våren till. Nu är det jul igen....

Tidigt på långfredagens morgon blev jag väckt av en hemkommandes Micke som skrek att jag hade fått ett paket.
Trodde först att det var han som hade hittat på ett litet hyss, men se där var det Carina och Maria i stallet som hade givit mig en jättefin ljuslykta som tack för att jag brukar mocka åt Flisan. Blev alldeles varm inombords, jättekul!



På eftermiddagen kom Bella och Miranda hit eftersom vi skulle vara barnvakt hela helgen och det började fröjdfullt med såpbubbelkalas. Eftersom Bella hade fyllt 7 år tidigare i veckan fikade vi prinsesstårta med påskmust och Bella fick paket.








På självaste påskaftonsmorgon upptäckte barnen ett spår av fjädrar runt om på gården som de snabbt förstod var ett trolltyg och begav sig av på trolljakt.















Glada barn!

Efter den vilda jakten runt om på farmen begav sig jag och tjejerna in i värmen för att påskpyssla under Noppemanns övervakande öga. Två vackra kycklingar blev resultatet trots Noppes försök att äta upp dem.


Under eftermiddagen var det så dags för tjejerna att få ta sig en tur på Helge och detta var mycket uppskattat må ni tro.
Här bör tilläggas att Helge verkligen är en ängel och snäll som ett ljus då det för tillfället var mycket livat på gårdsplan när barnen red; Eriksson hade igång sin fyrhjuling, Richard och Helen kom förbi med hennes föräldrar och mitt i allt kom Maria. Bilar överallt och glädjetjutande barn, allrahelst Bella pep som en liten mus då hon fick rida ned till vägen.
Tyvärr var inte kameran med då Bella red men här kommer en bild på en stor häst och en liten tjej!




På kvällen blev det bus i soffan efter att vi alla hade förätit oss på potatisgratäng med grillat.

Miranda med Farbror Mullvad




Ack väl på söndag kom en annan mycket efterlängtad vän tillbaka hem- Ronja!




För övrigt har Micke bytt fälgar på sin bil och satt på sommardäcken (kanske lite för tidigt med facit i hand), Milla har blivit utnämnd till första Bäckafru och jag har funnit vårens första Tussilago!







Goder dagens!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vilda Matilda

Är som Sola i Karlstad och sprider mitt ljus i de mörkaste små vrår. Bor och lever med min fina Micke, Lilla M och de sex små kittensarna Noppemann, Chilla Schoo, Woldemort, Katitzi, Ozzy och Bobby. Vi har även världens finaste hästar Lady Caliza och Fidel Baldomero och har de tre underbaraste bonushästarna Flisan, Camilio och Tammi på gården :) Livet är för övrigt underbart, bland tomtar och troll i mitt alldeles egna Knävland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela