KlumpaDumpa

Virrigt Värre

Publicerad 2009-01-25 19:47:24 i Allmänt,

Ännu en dag som går till sin ända, mitt bland potatisgratänger och snöskyfflar.
Mangorajan och sockarkakan fick vi på köpet.
Här i Västernorrland är det som så smått snökaos; moddiga vägar, trötta tanter och blöta frusna tår.
På tisdag flyttar två små damer in i vårt stall. Två kallblod som heter Rikkan och Spida, så nu kan även Helgemannen flytta hem till gården. Roligt som bara den ska det bli!
Hahaha här i stugan går det undan och ikväll kommer även grannen och kikar på stallet eftersom hon kanske ska stalla upp sina hästar hos oss framöver.
Full rulle och popcorn!

För övrigt så är gårdagens bästa det en vårdtagare jag inte träffat förut sade till mig igår:
Damen: - Meeen huuur gammal kan en sån liten kicka vara då?
Jaaaa, du är nog inte gammal. Hon är nog 12 år.
Jag: - Haha, nej det dubbla sedu.
Damen: -Nej det kan jag aldrig tro! Vad är det de sagt dig att säga... Lilla flickan då.
Och guuula fina tröjan. Du är som en liiiten kyckling, huuuuuuuga liten.

Nu kanske jag bör skotta lite snö eftersom vi 2-metersdrivor lite här och där.



"Som en sol hon strålar den lilla kycklingen"

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vilda Matilda

Är som Sola i Karlstad och sprider mitt ljus i de mörkaste små vrår. Bor och lever med min fina Micke, Lilla M och de sex små kittensarna Noppemann, Chilla Schoo, Woldemort, Katitzi, Ozzy och Bobby. Vi har även världens finaste hästar Lady Caliza och Fidel Baldomero och har de tre underbaraste bonushästarna Flisan, Camilio och Tammi på gården :) Livet är för övrigt underbart, bland tomtar och troll i mitt alldeles egna Knävland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela