KlumpaDumpa

Adjö min vän, farväl...

Publicerad 2009-03-27 17:31:08 i Allmänt,

Idag
  föll en stjärna
    från min himmel
borta är hon nu

Idag
  vissnade rosen
     i mitt fönster
den var vacker liksom du

Likt en duva utan vingar
    var du bunden till jorden
        - men ack så fri i sinnet
              en sådan livsgnista

Så vis och klok
  så full av liv och lärdom
    - men ändock lika svag och vek
         som alla dina blommor

Med värme och varsamhet
  vårdade vi vår vänskap             
    i med- som motgång
      fanns vi där för varandra

Tillsammans var vi starka
  din starka person gav mig en sådan enorm kraft
    trots att du fysiskt var så svag
       så oerhört utsatt

Ditt namn betyder pärla
  det var precis vad du var
    vad du är
       för mig
För alltid

Adjö min vän
    min blomma
         farväl...
     
    

Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2009-03-27 18:39:08

Vad är det som hänt vännen?

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vilda Matilda

Är som Sola i Karlstad och sprider mitt ljus i de mörkaste små vrår. Bor och lever med min fina Micke, Lilla M och de sex små kittensarna Noppemann, Chilla Schoo, Woldemort, Katitzi, Ozzy och Bobby. Vi har även världens finaste hästar Lady Caliza och Fidel Baldomero och har de tre underbaraste bonushästarna Flisan, Camilio och Tammi på gården :) Livet är för övrigt underbart, bland tomtar och troll i mitt alldeles egna Knävland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela