KlumpaDumpa

In another saturday

Publicerad 2011-08-06 10:50:10 i Allmänt,

Hej.
Godmorgon typ.
Klockan äro nu som sådär 10.41- cirkus.
Nu ni är hon rastlös Tuldan, Matilda Maräng. Sov för första gången på länge bra inatt, trots att jag med närmare eftertanke spenderade enbart 3,5 timme i min gosiga säng.
Vet inte riktigt vad det är som gör att jag blir såär... är väl mest bara sådan jag är. Försöker hålla mig igång hela tiden för att inte fastna i denna "stirra ned i golvet/plocka disk" fälla. Uppgiven känner jag mig stundvis trots att jag mår alldeles utmärkt... Men det är väl sådan jag är...
Det sägs att skrattar man på morgonen gråter man innan dagen är slut och där har ni ju mig. Här skrattas det och gråts om vart annat. Jag gråter för det mesta jag....
Ett exempel var väl igår när jag och min älskade häst tränade i paddocken. Moa galopperade hela två varv (orkar knappt en långsida i vanliga fall) och ville till råga på allt hoppa hinder! Jag skrattade och hade så roligt med min häst att tårarna självfallet kom med oss på köpet. En sådan härlig känsla att känna hur hon vill och kan och orkar!
Nej nu skall jag rycka upp mig... och kanske min fantastiska pojkvän som ligger och sover :)

Musli och Mjölk

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vilda Matilda

Är som Sola i Karlstad och sprider mitt ljus i de mörkaste små vrår. Bor och lever med min fina Micke, Lilla M och de sex små kittensarna Noppemann, Chilla Schoo, Woldemort, Katitzi, Ozzy och Bobby. Vi har även världens finaste hästar Lady Caliza och Fidel Baldomero och har de tre underbaraste bonushästarna Flisan, Camilio och Tammi på gården :) Livet är för övrigt underbart, bland tomtar och troll i mitt alldeles egna Knävland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela