KlumpaDumpa

Bihålorna surar!

Publicerad 2011-03-09 19:10:24 i Allmänt,

Jag tror att mina bi-hålor surar och surrar. Det trycker mellan ögonbrynen seni. Märkligt... Ungefär som att en liten drönare knackar därinne men kommer inte ut. För vet ni vad då? Drottningen hon for nämligen i ett påskaägg till Florida och bestraffade denna lille man med att sitta kvar i mina hålor. Skumt!
Jag menar så gör man väl ändå inte? Bara drar liksom sisådär. Jag skall skicka henne ett telegram och meddela henne om hennes snedsteg och för övrigt tänker jag befria lilla mr drönare. Stackars krake!

Ja, nog om sådana värdsliga ting!
Jag och Bella var ut på en blåsig men uppfriskande morgontur med Moa och Carre imorse och som vanligt fick Bella beröm av en man vi mötte. Hon är så duktig tjejen!
Efter att Jocke kom och hämtade Bella slog jag mig ned med en bok om tvåspråkighet hos barn i Sverige (dock kändes det snarare som en nybörjarkurs i grekiska).

Vid tretiden fick så återigen Carre ställa upp på ridpass, då det kom en tjej och provred som kanske ska bli medryttare. Jag och Madness följde med dem upp till paddocken och Carre såg så fin ut med sin solstråle på ryggen :) Hoppas på att hon väljer att fortsätta :)
Själv har man bestämt sig för att rida dressyrprogram med mr Madde om tre veckor så vi får fart på grejjerna!

 

Madness

Olivolja och sadeltvål

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vilda Matilda

Är som Sola i Karlstad och sprider mitt ljus i de mörkaste små vrår. Bor och lever med min fina Micke, Lilla M och de sex små kittensarna Noppemann, Chilla Schoo, Woldemort, Katitzi, Ozzy och Bobby. Vi har även världens finaste hästar Lady Caliza och Fidel Baldomero och har de tre underbaraste bonushästarna Flisan, Camilio och Tammi på gården :) Livet är för övrigt underbart, bland tomtar och troll i mitt alldeles egna Knävland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela