KlumpaDumpa

Nya Mål

Publicerad 2012-01-22 16:32:11 i Allmänt,

Tjoohej!
Sakta men säkert bliver jag bättre i min rygg. Tar emot att vara stilla stilla stilla bara...
Jag vill röra på mig, arbeta med kroppen och studsa runt. Men allt har sin tid. Detsamma är det med allt här i livet. Allting har sin tid.
Det som har skett det har skett. Måste se framåt. Jag har satt nya mål. Nya Viktiga mål. För nu är det som så att jag har svårt att göra saker halvhjärtat. Det är antingen eller, även om jag är en människa som ser livets gång i skimrande färger från regnbågen. Under de senaste två veckorna har jag fått mycket tid över för att fördjupa mig i flertalet Parellifilmer och hunnit läsa gamla Savvy Times från 2010 och 2011. Nu är det denna väg vi skall gå tillsammans med våra fyrbenta vänner! Bara uttrycket "Take the time it takes, so it takes less time” har gett mig insikten att verkligen ta det lugnt nu (fast huvudet säger något annat). Det är som att vakna. Vakna upp ur en sorts dvala. Nu kör vi.
Så målet detta år är Level 1 med Moa och Lillen till i sommar och Level 2 till hösten med Moa, Micke håller på med Madde för fullt i deras "rightbrainade" värld :) . Låta det ta sin tid.
Att jag inte får rida på tre månader gör mig inte så mycket, ger mig bara ännu mer motivation att bli duktig och tydlig i min kommunikation från backen.

Nu ska jag snart trycka på min korsett och i sakta mak pulsa ut i stallet för att instruera Micke och Piccabbo i hovbandagets ädla konst...

Riskvikk och jordgubbssylt i min rosa mugg med vackra hönor på!

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2012-01-26 20:07:10

Hej Matilda.

Är det Ph vet du menar kanske? Då tänker vi på samma, önskar de kunde ta emot en.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vilda Matilda

Är som Sola i Karlstad och sprider mitt ljus i de mörkaste små vrår. Bor och lever med min fina Micke, Lilla M och de sex små kittensarna Noppemann, Chilla Schoo, Woldemort, Katitzi, Ozzy och Bobby. Vi har även världens finaste hästar Lady Caliza och Fidel Baldomero och har de tre underbaraste bonushästarna Flisan, Camilio och Tammi på gården :) Livet är för övrigt underbart, bland tomtar och troll i mitt alldeles egna Knävland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela