KlumpaDumpa

Vem är jag att leda andra?

Publicerad 2014-02-17 14:49:29 i Dikter,

Vem är jag att leda andra?

Säg mig

vem är jag att leda andra?

 Få dessa små människor att på kunskapens stig vandra

Vem är jag att stötta

när lektionerna inte går som planerat och eleverna är trötta?

Vem är jag att fånga upp elevernas intressen

se hur varje individ kan nå sin fulla potential

Vem är jag att lyfta fram elevernas styrkor

få dem att vilja, våga och tro

på sig själva

Se glädjen hos det barn som lyckats med det denne inte trodde var möjligt

se dessa ögon som tindrar av lycka

se hur ivern riktigt spritter i den lilla kroppen

När man lyckats

när man tror och vet

känner stolthet

över det man gjort

den man är

Säg mig

vem är jag att leda andra?

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2014-02-19 11:43:29

Så klokt du skriver! Vilken jättefin dikt! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vilda Matilda

Är som Sola i Karlstad och sprider mitt ljus i de mörkaste små vrår. Bor och lever med min fina Micke, Lilla M och de sex små kittensarna Noppemann, Chilla Schoo, Woldemort, Katitzi, Ozzy och Bobby. Vi har även världens finaste hästar Lady Caliza och Fidel Baldomero och har de tre underbaraste bonushästarna Flisan, Camilio och Tammi på gården :) Livet är för övrigt underbart, bland tomtar och troll i mitt alldeles egna Knävland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela